Ny Webbutik
För inloggning registrera Er på nytt.
Observera att godkännande av reg. kan dröja upp till 48 tim

Köpvillkor

Köp- & leveransvillkor – Företagskunder

På denna sida kan du läsa våra köp- & leveransvillkor för Företagskunder

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av Kunden hos Popz Sverige AB (Org.nr 556577-1796) på Popz Sveriges ABs webbplats, via mail, telefon eller övriga kontaktvägar.

Beställning

Hos Popz Sverige AB kan du beställa produkter via Webbutiken, e-post till info@popz.se eller via telefon 046-71 22 22.

Order under 500 kr expedieras ej.

Priser

Priser som anges på Webbplatsen anges exklusive moms.

 

Betalningsalternativ för företagskunder

Kontantbetalning eller mot betalning mot faktura 10 dagar (efter godkänd kreditprövning). Förskottsbetalning kan komma ske efter överenskommelse

Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta enligt gällande lagstiftning.

 

Leverans 

Order levereras Fritt vårt lager i Arlöv.

Produkter som finns i lager skickas normalt inom 2 – 3 arbetsdagar efter order.

 

Frakt

Frakt tillkommer på alla order.

Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär.

 

Transportskada

En skada som är synlig eller dold vid mottagande skall skriftligt anmälas omgående till speditören.

Vi vill även att du anmäler synlig transportskada genom att kontakta Popz på info@@popz.se eller 046-71 22 22. (dock senast inom 10 dagar från och med att du mottagit varan)

När du anmäler en transportskada vill vi att du bifogar bilder på den skadade produkten samt på emballage (transportkartong och originalförpackning).

 

Ångrade köp och returleverans

Ångrade köp För att returnera gods vid ångrat köp måste Popz Sverige AB kontaktas innan godset skickas tillbaka. Anmälan ska göras inom 10 dagar från mottagandet. Godset skall returneras i originalförpackning och kopia på faktura eller följesedel ska bifogas.

Outlösta paket För paket som inte löses ut av Kund inom angiven liggetid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för fraktavgift, speditörens returfrakt till Popz Sverige AB samt en administrationsavgift.

Detta gäller även om Popz Sverige AB har skickat produkten till kunden ”fraktfritt”.

Godkända returer skall alltid återsändas i originalförpackning.

 Returer på grund av fabrikationsfel eller felexpediering sker utan kostnad för köparen

För övriga godkända returer uttages en kostnad som motsvarar våra faktiska kostnader för uppackning, kontroll etc.

 

Garanti och reklamation

Reklamation vid företagsköp När du handlar som företagare, eller använder ett företagsnamn på kvittot, tillämpas Köplagen (1990:931). Enligt denna lag har köparen 2 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten omfattar endast tillverkningsfel. Vid en reklamation är det du som köpare som ska påvisa och göra det sannolikt att det är ett tillverkningsfel. Om du önskar nyttja din garanti eller reklamera din produkt kontakta oss, så hjälper vi er. Uppge ditt ordernummer och bild på serienummer (om det finns på produkten) samt en felbeskrivning för snabbare hantering.

 

Fel som beror på följande orsaker omfattas vanligtvis inte av garanti:

  • En olyckshändelse efter det att du har fått produkt
  • Vanvård
  • Onormal användning
  • Att du inte följt skötsel- och serviceanvisningar
  • Det som anses vara förslitningsdelar